Img
Πρώιμη παρέμβαση

Το Πρόγραμμα Πρώιμης Εκπαιδευτικής και Θεραπευτικής Παρέμβασης απευθύνεται σε παιδιά από 24 μηνών έως 5 ετών που παρουσιάζουν κινητικές, αισθητηριακές και αναπτυξιακές διαταραχές

Στόχος της πρώιμης παρέμβασης είναι να εντοπίσει τους αναπτυξιακούς τομείς στους οποίους μπορεί να υπολείπεται ένα παιδί ώστε στη συνέχεια, μέσω του κατάλληλου θεραπευτικού προγράμματος, να ενισχύσει στοχευμένα τις υπάρχουσες και εμφανιζόμενες ικανότητες, ελαχιστοποιώντας έτσι την αναπτυξιακή καθυστέρηση.

Σε ποια παιδιά απευθύνεται;

Τα παιδιά τα οποία μπορούν να ωφεληθούν από τις υπηρεσίες της Πρώιμης Παρέμβασης

  1. Παιδιά που εμφανίζουν καταστάσεις με σαφή επίπτωση στη νευρολογική και κατ’ επέκταση, ψυχοκινητική τους εξέλιξη, όπως είναι η Εγκεφαλική Παράλυση κάποια γενετικά σύνδρομα ή οι μυοπάθειες
  2. Παιδιά με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης νευροαναπτυξιακών προβλημάτων λόγω οργανικών ή βιολογικών συνθηκών κατά την πρώτη νεογνική ηλικία, όπως είναι η προωρότητα και η μακρά παραμονή στη Μονάδα Εντατικής Νοσηλείας Νεογνών (Μ.Ε.Ν.Ν.).
  3. Παιδιά που προέρχονται από φτωχό ψυχοκοινωνικό περιβάλλον τα οποία στερούνται κατάλληλων ερεθισμάτων.
  4. Παιδιά με καθυστέρηση στα ορόσημα της αδρής κίνησης όπως η καθιστή θέση, το μπουσούλισμα και η βάδιση
  5. Παιδιά με καθυστέρηση στα ορόσημα της λεπτής κίνησης η οποία μπορεί να εκδηλωθεί με δυσκολία στη σύλληψη ή τον συντονισμό κατά το παιχνίδι
  6. Παιδιά με δυσκολίες στην επεξεργασία αισθητηριακών ερεθισμάτων η οποία μπορεί να εκδηλωθεί με υπερ-ευαισθησία ή υπο-ευαισθησία στην αφή, τους ήχους ή την κίνηση.

Προνήπιο – Νηπιαγωγείο 

Βασικός σκοπός της παιδαγωγικής παρέμβασης είναι η κατάρτιση εξατομικευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, προσαρμοσμένα στις ιδιαίτερες ικανότητες, στις ανάγκες και στα ενδιαφέροντα του κάθε παιδιού. Αυτά έχουν στόχο:

  • την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών στο γνωστικό, εννοιολογικό, ψυχοκινητικό και ψυχοσυναισθηματικό τομέα,
  • την καλλιέργεια δεξιοτήτων σχολικής ετοιμότητας και
  • την κοινωνική ένταξη

Οι μέθοδοι που εφαρμόζονται για την υλοποίηση των  παιδαγωγικών στόχων είναι:

  • Ολοκληρωμένη προσέγγιση
  • Εξατομικευμένη Διδασκαλία
  • Βιωματική Μάθηση
  • Ομαδοσυνεργατική Διδασκαλία
  • Πολυαισθητηριακή Προσέγγιση
  • Διαθεματική Διδασκαλία

Πλεονεκτήματα Πρώιμης Παρέμβασης    

Ο έγκαιρος εντοπισμός των δυσκολιών και η πρώιμη παρέμβαση έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τις μαθησιακές αδυναμίες και τα προβλήματα συμπεριφοράς, βελτιώνει την κοινωνικοποίηση και εξασφαλίζει στα παιδιά με κινητικές και αναπτυξιακές δυσκολίες, καλύτερη ποιότητα ζωής. Τα παιδιά γίνονται πιο λειτουργικά μέσα από την εκπαίδευση και εντάσσονται ομαλότερα στο κοινωνικό και σχολικό πλαίσιο.

img